Ανοιχτό γράμμα της ΕΛΜΕ προς γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς

Από την ΕΛΜΕ ΝΟΤΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ λάβαμε και αναδημοσιεύουμε το παρακάτω:
 
Άλιμος, 12 Ιουνίου 2013
 

Ανοιχτό γράμμα προς γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς

 Το τελευταίο διάστημα συντελείται η μετάλλαξη του δημόσιου σχολείου που θα ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι.

 Οι βασικές πλευρές αυτών των αλλαγών είναι: λιγότεροι καθηγητές, λιγότερα τμήματα, περισσότεροι μαθητές στο τμήμα, μικρότερη χρηματοδότηση σχολείων, λιγότερη γνώση. 

Αντιμετωπίζοντας μαθητές-καθηγητές σαν αριθμούς ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν ένα φτηνό δημόσιο σχολείο σύμφωνα με τα μνημόνια που υπέγραψαν με την τρόικα.

Αναλυτικότερα επιδιώκουν:

 1. Μειώνουν τα τμήματα των σχολείων, στοιβάζοντας 27 μαθητές σε κάθε τμήμα ενώ όσοι θα περισσεύουν θα μετακινούνται σε διπλανά σχολεία. Την ίδια τύχη θα έχουν και τα τμήματα κατευθύνσεων στα λύκεια και οι μετακινήσεις μαθητών ακόμα και αν είναι στην Γ’ λυκείου. Αναμένεται επίσης δραστική μείωση των μαθημάτων επιλογής και ξένων γλωσσών, στερώντας έτσι το σχολείο από μαθήματα που ενδιαφέρουν ιδιαίτερα τους μαθητές. Όλα αυτά θα οδηγήσουν σε κλείσιμο σχολικών μονάδων, θα χειροτερεύσουν το επίπεδο της παρεχόμενης σχολικής γνώσης ενώ θα δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα ζωής στους μαθητές και τις οικογένειές τους που θα αναγκάζονται να μετακινούνται. 

 2. Δημιουργούν τεχνητά πλεονάσματα στους καθηγητές μειώνοντας τις οργανικές θέσεις μέσα από την αύξηση του ωραρίου τους και τη μείωση των τμημάτων των σχολείων. Πετυχαίνουν έτσι μηδενικές προσλήψεις νέων εκπαιδευτικών και ταυτόχρονα απολύσεις ή βίαιες συνταξιοδοτήσεις χιλιάδων έμπειρων συναδέλφων. Ταυτόχρονα αλλάζουν δραματικά τους όρους ζωής των νεώτερων εκπαιδευτικών που τους μετακινούν υποχρεωτικά σε άλλες περιοχές αναγκάζοντας τους περισσότερους να δουλεύουν σε τρία και τέσσερα σχολεία.

 3. Μέσα από μηχανισμούς πειθάρχησης – καταναγκασμού (αξιολόγηση) και την αλλαγή του πειθαρχικού δικαίου σπέρνουν το φόβο με βασικό στόχο την υποταγή των εκπαιδευτικών στη διοίκηση, τον έλεγχο της εκπαιδευτικής τους συνείδησης, την καταστολή κάθε διαμαρτυρίας και κάθε συλλογικής διεκδίκησης, τη μισθολογική τους καθήλωση και την προετοιμασία της επόμενης βάρδιας απολύσεων.

 4. Η δραστική μείωση της χρηματοδότησης των σχολείων από τον προϋπολογισμό μέσω των δήμων, εκτός από τα σοβαρά λειτουργικά προβλήματα που θα δημιουργήσει, θα αναγκάσει τους γονείς να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και τους διευθυντές των σχολείων να αναζητούν χορηγούς για τα λειτουργικά έξοδα.

 5. Η κατάσταση αυτή θα ολοκληρωθεί τις επόμενες μέρες μέσα στο καλοκαίρι όταν θα επιχειρήσουν να περάσουν νόμο για το Γενικό και Τεχνολογικό λύκειο. Έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα υπάρχουν δραστικές μειώσεις σε τομείς και μαθήματα του τεχνολογικού, μειώσεις μαθημάτων-κατευθύνσεων στο Γενικό, αύξηση των εξεταστικών φραγμών (περιφερειακές – πανελλαδικές) σε όλα τα επίπεδα, παραπέρα υποβάθμιση της γενικής μόρφωσης με βάρος στην αποσπασματική επιφανειακή γνώση – κατάρτιση.

 Αυτές οι επιλογές διαμορφώνουν ένα ριζικά νέο τοπίο για το δημόσιο σχολείο. Το μεγάλο χτύπημα του δικαιώματος στη μόρφωση με τη υπονόμευση του δημόσιου σχολείου η παραπέρα πτώση του μορφωτικού επιπέδου της νεολαίας σε συνδυασμό με την γενικότερη οικονομική εξαθλίωση μεγάλων τμημάτων της κοινωνίας θα επηρεάσει καταλυτικά το μέλλον της χώρας.

Εμείς εκπαιδευτικοί-γονείς-μαθητές δεν μπορούμε και δεν πρέπει να μείνουμε αδιάφοροι σε αυτή την κατάσταση.

 Με το γράμμα μας αυτό θέλουμε να σημάνει γενικό προσκλητήριο. Και τώρα και τον Σεπτέμβρη θα μας βρουν μπροστά τους.

 Υ.Γ. Οι τελευταίες εξελίξεις με το κλείσιμο της ΕΡΤ δείχνουν ότι έφτασε η ώρα να απαλλαγούμε από αυτή την κυβέρνηση και αυτές τις πολιτικές.

 Η πιο μεγάλη και αποφασιστική κινητοποίηση του λαού θα δώσει τη λύση


Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Β. ΤΖΑΦΑΣ
 
Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Χ. ΣΟΦΗΣ
Advertisements
This entry was posted in Αλληλεγγύη - Ενεργοί Πολίτες, Κείμενα, Παιδεία and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s